Kuszący blask popkultury. SITI - szósta ikona SITAG

Życie korytarzowe w biurach rządzi się swoimi żelaznymi prawami. Jego mistrzowie łączą w sobie delikatność z odwagą, atrakcyjny magnetyzm z gładkością niezobowiązujących small toków oraz figlarną lekkość dowcipu z towarzyską grą w berka. Poznajcie kusicielski blask fotela SITI - szóstej ikony SITAG.

Być w centrum uwagi, błyszczeć w wianuszku zafascynowanych słuchaczy spijających każde słowo z ust  bohatera - to ambrozja duszy lwa towarzyskiego, potwierdzenie  siły oddziaływania i społecznej atrakcyjności jego komunikatu. Dla popkulturowego narkomana liczą się bowiem tylko otaczające go satelity,  a w tej grze najbardziej cenna jest alchemiczna umiejętność odgadywania gustów publiki.

Popkulturowy duch najbardziej odczuwalny jest dzisiaj w świecie Internetu i mediów społecznościowych. Sukces lub upadek wielu start upów zależy od tego, czy ich twórcy byli w stanie przewidzieć preferencje i zachowania użytkowników, a sztuka badania tzw. usability projektów informatycznych jest dzisiaj abecadłem każdego mistrza kodowania.

W świecie architektury popkulturowe wartości reprezentują budynki ikoniczne. Skupiają na sobie zainteresowanie publiczności i stają się symbolami miast, a nawet krajów. Silnym gestem definiują przestrzeń wokół narzucając jej swój język i styl. Prawdziwym wzorcem takiego obiektu jest Opera w Sydney, która stała się nie tylko symbolem miasta, ale nawet całej Australii.

Fotel SITI jest dedykowany do tzw. miękkich przestrzeni  spotkań i konferencji. Ma pełnić swoją rolę tam, gdzie odbywają się nieformalne spotkania oraz rozmowy, w świecie small toków, małych gier towarzyskich oraz biznesowych. Jego lekka, prosta, popartowa forma zachęca do komunikacji i nawiązywania kontaktów, a patrzenie na pięknie zaokrąglony kształt jest prawdziwą przyjemnością dla zmęczonego długimi negocjacjami lub szkoleniami oka.

Grafika SITI: projekt Andrzej Dobosz (2015), format: 70x70cm

Kolaż Andrzeja Dobosza pokazuje inspiracje, które leżały u podstaw projektu Anny Vonhausen. Grafika jest zdominowana przez wyrazistą kolorystykę oraz symbole kultury popularnej, jak puszka Campbell Andy Warhola czy też element aktu. Na ilustracji widać też żagle opery w Sydney, fragment rzeźby Alexandra Archipenko oraz armwrestling jako symbol przemocy symbolicznej obecnej w każdej kulturze popularnej.

Fotel SITI, producent SITAG Formy Siedzenia

SITI  to zestaw puf i stolików, który powstał po to, aby wypełnić  tzw. “miękkie”, nieformalne przestrzenie spotkań, szkoleń i przestrzeni publicznych. Autorką projektu fotela jest  Anna Vonhausen, dyrektor Kreatywny firmy SITAG. SITI przyciąga wzrok i skupia na sobie uwagę. Dzięki bogatej gamie kolorystycznej przestrzenne rzeźby foteli stają się silnym znakiem we wnętrzu. Para spinaczy ukryta w wąskich kieszeniach fotela SITI pozwala na szybkie i łatwe łączenie puf dzięki czemu możliwe jest tworzenie zmiennych układów aranżacyjnych. Wzmocniona kieszeń w płaszczyźnie bocznej foteli oferuje miejsce do przechowywania  prasy w poczekalniach, klubach i innych miejscach spotkań.

O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony SITAG":

Projekt „Ikony SITAG” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki SITAG. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny SITAG Formy Siedzenia

O Sitag

SITAG to marka foteli biurowych klasy PREMIUM będących synonimem doskonałych rozwiązań ergonomicznych i technicznych, nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów. Firma SITAG Formy Siedzenia produkuje fotele biurowe klasy PREMIUM od 1994 roku. Dynamiczny rozwój firmy zapewniła starannie dobierana do potrzeb polskich odbiorców i wciąż uaktualniana oferta bazująca na oryginalnym, własnym wzornictwie. Wieloletnie doświadczenie producenta pozwoliło na wykreowanie zróżnicowanego i wyjątkowego asortymentu.

O Andrzeju Doboszu (ur. 1977)

Projektant. Fotograf. Dokumentalista. Architekt estetyki, w pracy nieustannie szukający balansu pomiędzy aspektami rynkowymi, a kulturą wizualną. Współpracował przy tworzeniu wielu projektów kreatywnych dla najbardziej znanych i wymagających marek m. in. GPD Advertising, Chigo Design . Członek Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU ).